Na blogu
Jak pozbyć się roztoczy z łóżka

pościel bez roztoczyRoztocza kurzu domowego to problem, który dosłownie spędza sen z powiek. Ich obecność w naszych łóżkach sprawia, iż gorzej śpimy, częściej budzimy się z powodu kaszlu czy duszności, przez co tracimy chęć do porannych czynności. Roztocza da się jednak pokonać! Sprawdź nasze porady, aby pozbyć się ich ze swojej sypialni raz na zawsze.

Jak prać pościel?

pranie pościeliCzy wiesz, że regularnie prana pościel jest wolna od bakterii i roztoczy kurzu domowego, które mogą powodować alergię i obniżać jakość snu? Jak często jednak powinno się prać pościel, aby faktycznie cieszyć się zdrowym, spokojnym snem? Odpowiedź znajdziesz w naszym tekście.

Zalety pościeli zimowej

pościel na zimęChociaż w ostatnich latach zima nie zawsze kojarzy nam się z tygodniami przenikliwych mrozów, to jednak chłodniejsze miesiące skłaniają nas często do zmiany pościeli. Zastanawiacie się, jaka jest najlepsza pościel na zimę? Jakie parametry powinna posiadać? Zapraszamy do lektury

5 sposobów na zdrowy sen
5 sposobów na zdrowy sen

Dobry sen to podstawa zdrowego trybu życia. Często jednak wiele czynników nam go uniemożliwia - jak sobie z nimi radzić? Przygotowaliśmy 5 podstawowych zasad, których zachowanie pozytywnie wpływa na wiele twardo przespanych godzin.

1. Zaaranżuj sypialnię

Trudno wyobrazić sobie zdrowy sen bez… sypialni. To wydaje się oczywiste, ale zdarza się, że często aranżujemy to pomieszczenie błędnie. Przede wszystkim, nie powinien znajdować się w nim żaden duży ekran, np. telewizor czy monitor. Ekrany te emitują białe światło, sugerujące naszemu mózgowi (w dużym uproszczeniu), iż nadal panuje dzień. A dzień to nie pora na sen, dlatego mogą pojawić się poważne problemy z zasypianiem. Innym aspektem aranżacji sypialni jest jej wygląd oraz temperatura panująca w pomieszczeniu, która powinna wynosić około 20 stopni C. Jednym ze sposobów na dobry sen jest stworzenie niepowtarzalnej atmosfery w sypialni. Uzyskać go możemy dzięki poduszkom i bawełnianym poszewkom dekoracyjnym Bellastoria. Ich różnorodne wzory i kolory pozwolą dopasować konkretne modele do klimatu konkretnej sypialni. Podobne zastosowanie mają wielobarwne koce akrylowe Hygge czy Valeria lub koce jednokolorowe z mikrofibry - dobrane pod wystrój sypialni sprawią, iż będzie to najprzytulniejsze pomieszczenie w całym domu. Najlepszymi barwami do sypialni są te ciepłe, takie jak beż, brąz czy pomarańcz.

2. Wyłącz telefon!

W dobie wszędobylskich social media nierzadko wygląda to tak, iż po skończonej pracy czy przeglądaniu internetu idziemy do łóżka… aby znowu zajrzeć w smartfona. A to duży błąd. Jeśli myślimy o spokojnym śnie, nie powinniśmy zaglądać w świecące ekrany telefonu czy monitora minimum pół godziny przed snem. Nasz mózg jest podatny na takie bodźce i z tego powodu trudniej się nam zasypia, a o pełnym, regenerującym śnie możemy zapomnieć. Także telefon najlepiej wyciszyć i odstawić na półkę, przyciemnić światło i ostatnie minuty przed snem spędzić na czytaniu książki, medytacji czy rozmowie z bliską osobą. Sen dzięki temu będzie udany!

3. Dobierz odpowiednią poduszkę i kołdrę

Jak sobie pościelisz, tak się wyśpisz - mówi stare jak świat przysłowie. A my do tego dodamy, iż równie wiele zależy od jakości naszej pościeli. Nie warto oszczędzać! W zależności od pory roku, powinniśmy dobierać poduszki i kołdry odpowiadające naszym wymaganiom. Na lato najlepiej sprawdzają się przewiewne materiały, takie jak bawełna czy Allerban, nowoczesne wypełnienie syntetyczne, które jednocześnie jest antyalergiczne. Na zimę zalecamy kołdry puchowe lub Sensidream - wypełnione poliestrem najwyższej jakości, który doskonale zatrzymuje tak pożądane zimą ciepło. Podobnie powinniśmy postępować szukając poduszek, ale warto również zwrócić uwagę na poszwy - najlepsze naszym zdaniem są bawełniane, ponieważ są miękkie i umożliwiają oddychanie naszej skórze.

4. Nie zapominaj o prześcieradle

Które prześcieradeł wybrać spośród tak wielu dostępnych? Przede wszystkim pamiętajmy o jakości wykonania, które jest niezwykle istotne, oraz o pożądanych właściwościach. Niektóre prześcieradła, np. z jerseyu, są dodatkowo nieprzemakalne, ale nadają się na lato, a frotte natomiast są bardzo miękkie i świetnie sprawdzą się zimą. Utrzymanie temperatury i przewiewność powinny być dla nas kluczowymi cechami prześcieradła, dzięki któremu będziemy cieszyć się dobrym snem.

5. Dieta i stres

Pamiętajmy, na zdrowy sen ma wpływ nasz styl życia. Zarówno to ile śpimy - optymalnie dorosły człowiek powinien przesypiać około 6-7 godzin, jak i nasza rutyna przed pójściem do łóżka. Ważne, aby ostatni posiłek zjeść najpóźniej 2 godziny przed snem. Inaczej nasz żołądek nadal będzie pracował i uniemożliwi nam zaśnięcie. Innym problemem osób niewysypiających się jest wszechobecny stres. Tu pomóc mogą praktyki relaksacyjne, odpowiednia, cicha muzyka, ale również pościel. Na stres polecamy kołdry Calma! pokryte mikrofazą, pod którymi dochodzi do jonizacji. Zjawisko to sprawia iż nasze mięśnie szybciej oddają nagromadzone przez cały dzień napięcie, dzięki czemu zasypiamy szybciej i głębiej.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl